کفش....

RSS

دانشمند کوچولو

یک شنبه 19 مرداد 1393

کفش....

آنگاه که انسان باستان ناگزیر شد پای پیاده از صخره ها عبور کند،دریافت که برای محافظت از پاهایش باید آنهارا بپوشاند.این گونه بود که نخستین کفش که شاید چیزی شبیه به سرپایی های امروزی بود،از علف ،نوار های پوستی و یا حتی تکه هایی از چوب ساخته شد.

این دمپایی ابتدایی به وسیله تسمه هایی که بعد ها تا قوزک پارا نیز می پوشاند، به کف پا بسته می شد اما چون در مناطق سرد سیر به خوبی از پا محافظت نمی کرد.به تدریج مواد دیگری به جنس ان افزوده،و به مرور زمان به کفش های امروزی تبدیل شد.

نخستین مجموعه شهر نشین و متمدنی که ساخت کفش در آن آغاز شد،کشور مصر بود.مردم مصر در آن روزگار به منظور ساخت کفش ،از تکه های چرم و ورق گیاه پاپیروس استفاده می کردند که آن را با استفاده از دو بند به پا می بستند . به منظور محافظت از انگشتان پنجه پا در برخی از کفش ها،جلوی آن ها را به سمت بالا خم می کردند.رومیان در این خصوص کمی پیشرفته تر بودند و کفشی به نام ((کلسیوس)) ساختند که دارای شکاف هایی در دو طرف و نواری در جلو بود.کفش همواره در مد گرایی و تنوع خواهی،یکی از موضوعات اولیه بوده است.برای نمونه،در زمان شاه جیمز اول در انگلیس، پوشیدن کفش های پاشنه بلند از جنس چرم های بسیار نرم در جامعه مد شده بود.

         

 


نظرات شما عزیزان:

behnamsky
ساعت12:32---20 مرداد 1393
عالیه وبت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تاریخ، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 15:54

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.